Yetkin-Tube

Dragon Age: Origins - 2009 B-261910-%C3%BCye_ol




Join the forum, it's quick and easy

Yetkin-Tube

Dragon Age: Origins - 2009 B-261910-%C3%BCye_ol


Yetkin-Tube

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Yetkin-Tube

En güzel Video izleme Platformu


    Dragon Age: Origins - 2009

    Admin
    Admin
    Administrator
    Administrator


    resim üst kisim : üst kısım

    tuttuğu takımbeşiktaş
    rep : rep 9
    Ruh Halı : anyayışlı
    Madalyalar : 4 madalya
    Zodyak Zodyak : Aslan
    çin astrolojisi çin astrolojisi : Manda
    Mesaj Sayısı : 194
    Rep Gücü : 562
    Başarı sistemi : 4
    Doğum tarihi : 27/07/97
    Kayıt tarihi : 14/07/09
    Yaş : 26
    Nerden : sakarya
    Yorum : foruma hoş geldiniz
    alt bölüm
    reklam : Dragon Age: Origins - 2009 2qip6y9

    Kişi sayfası
    kişi sayfası: 15

    Dragon Age: Origins - 2009 Empty Dragon Age: Origins - 2009

    Mesaj tarafından Admin Çarş. Ocak 20, 2010 6:35 pm

    [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

    [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]: SKIDROW
    : [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
    : Mevcut
    : Sanal Sürücü
    : Max Payne
    : 40 (200 MB)
    : [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
    :[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

    [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 1024x768.
    [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 1024x768.
    [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 1024x768.
    [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 1024x768.
    [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 1024x768.
    [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 1024x768.

    Bioware'ın merakla beklenen ve meşhur Baldur's Gate serisinin halefi olarak nitelendirilen rpg oyunu Dragon Age : Origins çıktı.

    Detaylı karakter özelleştirebilme ve rol yapma sistemi , taktiksel ve
    gruba dayalı savaş sistemi gibi özellikleriyle ön plana çıkan ve
    fantastik bir dünyada geçen oyun klasik rpg oyunlarını bir kaç adım
    ileri taşımayı hedefliyor.

    Dragon Age: Origins (DAO), BioWare’ın özüne dönüşünü simgeliyor Origin,
    İngilizce’de köken anlamına geliyor Yapımcı firma ise bunun oyun için
    iki anlama geldiğini belirtiyor; oyunda hikayelerine tanık olacağımız
    karakterlerimizin her birinin, birbirinden farklı ve derinliğe sahip
    geçmişlerinin / kökenlerinin oluşu ile BioWare’ı BioWare yapan Baldur’s
    Gate (BG) serisine (“Efsanesine” demek daha doğru olur) geri dönülmesi
    BG’ye geri dönüş ise DAO’nun tek kişilik oluşundan ve oynanışındaki
    benzerliklerden kaynaklanıyor Ejder Çağı anlamına gelen oyunumuzda,
    ejderhalara ne sıklıkla rastlayacağımızı tam olarak bilemesek de,
    oyunun yayınlanan bir fragmanında gördüğümüz, ejderhanın tepesine
    atlayarak güzelim varlığa binek muamelesi yapan elemanın, kontrol
    edebileceğimiz karakterlerden biri olduğu söylentisi mevcut Ayrıca E3
    fuarından aldığımız bilgilere göre, bu güzide ırka ait bir kızıl
    ejderle kapışmak zorunda kalabiliriz (Eyvah ki ne eyvah!)

    Firmanın iddiasına göre DAO, BG serisinin manevi halefi olacak DAO’nun
    hedefi bu durumda gayet açık; BG’den aldığımız keyfi ve tecrübeyi bir
    adım öteye taşımak “Neden manevi?” sorusuna gelen cevap ise bir
    çoğunuzu üzebilir DAO tamamen farklı bir kurgu evrende geçecek:
    Ferelden İsmi bizi hiç tatmin etmedi itiraf etmek gerekirse Zaten
    yazarların, uydurma dünya ve yer isimlerinin Türkçe’ye uyup
    uymadıklarını kontrol ettiklerini de pek sanmıyoruz Forgotten Realms ve
    Star Wars gibi belli başlı kuralları olan evrenlerde (D&D’da kural
    kaldı mı ki?) çalışmanın kendine has problemlerinin olduğunu belirten
    firma yetkilileri, kendileri tarafından sıfırdan yaratılan bir evreni
    tasarlarken, kuralları kafalarına göre manipüle etme rahatlığına sahip
    olmanın oyuna olan katkısının ekip için son derece önemli olduğunu ve
    özellikle kurgu yönünden çok daha esnek olabileceklerini belirtiyor The
    Realms’ın yavaş yavaş cılkının çıkarılmasının, firmanın bu kararında ne
    kadar etkisi var bilemiyoruz (Drizzt abimin kitap sayısı 40’ı bulmak
    üzere) Peki bu firma, her şeyi sıfırdan yaratacağı bu oyun için
    yeterince pişti mi? Vallahi BioWare pişmediyse hiçbir şey yeteri kadar
    pişemez demektir sevgili okurlarımız Kimsenin görmediği, sadece tarih
    kitaplarında mit olarak anlatılan ejderlerin, en yüksek dağların
    ardındaki yuvalarına kadar yükseltilen beklentilerimiz karşılanmazsa ne
    olur peki? Toplanıp BioWare’ı basarız, o kadar!

    Nerede kalmıştık? Ferelden, diğer BW dünyaları gibi mükemmel değildir
    Geçmişinde büyük savaşlar görmüş, tiranlara ev sahipliği etmiş, birçok
    kez yok olmanın kıyısından dönmüştür Ve sonunda kaçınılmaz olarak eski
    düşman Blight geri döner Blight, gerçek hayatta bir tür bitki hastalığı
    olsa da DAO’da Gri Muhafızlar’ın (Grey Wardens) baş düşmanıdır ve
    Ferelden’i -büyük ihtimalle- ele geçirme amacındadır (Hal hatır sormaya
    geldiklerini sanmıyoruz) Bu arada, Ferelden’in Gri Muhafızlar’ı da
    kendi aralarında çekişmektedirler


    Tahmin edebileceğiniz gibi, kılıç kalkancılarla sihirbazlar pek iyi
    geçinemezler ve kimse de zaten haydutları sevmez ve hatta yoklarmış
    gibi davranılır Muhafızların birlik olamadığı bu kötü günlerde Blight,
    durumdan faydalanmaya kalkar Biz de bu mantar enfeksiyonunu durdurmakla
    görevli, karın tokluğuna çalışan zavallılarızdır Tolkien’in Orta
    Dünya’sı ile Ravenloft arası bir atmosfere sahip olacağı belirtilen
    Ferelden’in karanlık bir kahramanlık oyunu olacağı belirtiliyor
    Dolayısıyla karanlık bir atmosfere sahip olacak bu oyunda, kahramanvari
    kararlar alınacağını tahmin ediyoruz (Tam tersi de olabilir tabii ki)
    Bu, şimdilik izlediğimiz fragmanlardan da net bir şekilde anlaşılıyor
    Blight’lar ölümsüz mü, zombi mi, bunları şimdilik bilemiyoruz ancak çok
    iğrenç ve çirkinler, dolayısıyla kötü koktuklarını tahmin etmek de
    yanlış olmaz Gears of War’un Locust’larına benzerlikleri ise dikkat
    çekici Son zamanlarda birçok oyunda Locust’lara benzer yaratıklarla
    karşılaşıyoruz nedense



    Karakterlerimize ait olacağı söylenen bu ”kökenleri” bir şekilde
    seçebilecek olsak da, karakter yaratımı konusunda -ki eski BW
    oyunlarında bu iş için ayrıca kitaplar yazılmıştır- ne kadar esnek
    olacağımız henüz merak konusu Kökenleri, geçmişi ya da kısaca arka
    planı daha önceden hazırlanmış karakterleri mi oynayacağımız, yoksa
    yarattığımız karaktere en yakın arka planın otomatikman mı seçileceği
    henüz kesin değil Ancak firma bu konuda iddialı Bu adamlar bir konuda
    bu kadar iddialı ise durup dinlemekte fayda var Bu, oyuna henüz nasıl
    adapte edildiği -iyi ki- belli olmayan ”köken” sisteminin, oyunda
    aldığınız kararlar kadar kurgu dinamiğine büyük ölçüde etkisi olacak
    Soylu bir kana sahip olup krallık tacı için türlü entrikanın yaşandığı
    bir maceraya atılabileceğimiz gibi, fakir bir mahallenin delikanlısı
    olarak, komşularımızı haraca bağlayan eşkıyalardan (Farelerden
    olmasında! Bıktık farelerden) koruyabileceğiz ya da biz böyle umuyoruz
    Mahallenin delikanlısından kral yapmaya kalkışmasınlar da

    Şimdilik hazır olduğu doğrulanan ”Origin” tipleri ise şunlar: Soylu
    insan, şehir elfi, burjuva cüce, soylu cüce, büyücü Karakter
    yaratımlarında BG’de olduğu gibi ne kadar serbest olacağımız kısmı,
    konuyla ilgili ön yargı yaratsa da firma, ”Origin” dışında da
    karakterlere sahip olabileceğimizi belirtti İşin güzel yanı, oyunun tek
    kişilik oluşu ile Origin hikayeleri birlikte, işin kurgu kısmındaki
    derinliği, ayrıntıyı ve gerçekçiliği arttıracaktır Bu tarz bir
    tasarımla yapımcı ekip, belli tipteki karakterler üzerinde
    yoğunlaşabilecekler Diyaloglardan tutun da ara sahnelere kadar her şey,
    tüm Origin tipleri için ayrı ayrı hazırlanacağından ve elden
    geçirileceğinden dolayı -ya da öyle umduğumuzdan-, oyun çok daha
    doyurucu ve oturmuş bir yapıya sahip olacaktır Ancak firma, her şeyi
    önceden hazırlasa dahi, DAO’nun çizgisellik hissi vermeyeceğini,
    alacağımız kararlar ve kökenlerimizin, etrafımızda gerçekleşen
    olayların ve dünyanın gidişatını değiştireceğini ısrarla belirtiyor;
    hatta yapımcılar üstüne basa basa “dünya” kelimesini kullanıyor

    Parti sisteminin de dahil edildiği DAO’da bir başka güzel unsur ise
    grubumuzun diğer üyeleri ile her türlü etkileşime girebilmemiz
    Grubumuza katılan diğer karakterler de birbirleri ile sosyal bir bağa
    sahip olacak Bu bağın ne kadar güçlü olacağı ise tamamen aldığınız
    kararlara bağlı Gruptan ayrılmaların da mevcut olacağı belirtilen
    oyunda, BG’deki gibi diğer karakterleri fazla kızdırdığınızda size
    düşman olabilirler


    DAO ile ilgili E3’ten en önemli not, karakterimizin diğer karakterle
    yaşadıklarının değişkenliği ve gerçekçiliği BioWare, işin özellikle
    romantizm konusuna oldukça ağırlık vermiş gibi gözüküyor Daha önceki
    oyunlarında, NPC’ler bazen aşklarından olmadık şeyler yapabiliyor,
    kıskançlık krizlerine girip koca bir malikane dolusu insanı kılıçtan
    geçirebiliyordu DAO’da ise durum sandığımızdan daha da fazla derinliğe
    sahip Grubunuza dahil olan ya da olamayan diğer karakterleri de
    ilgilendiren konularda aldığınız kararlar, sandığınızdan daha karmaşık
    sonuçlar doğurabilir Özellikle seçim yaparken gözünüze önemsiz
    gelebilecek birçok ayrıntının, oyunun kurgu dinamiğine olan etkisi
    sanılandan daha fazla olacak gibi gözüküyor Kurgunun kalitesinin
    artmasının üzerimizde negatif bir etki yaratacağı da bir gerçek Hikaye
    akışı bize ne kadar gerçekçi gelir ve oyunun sürükleyiciliği bizi ne
    kadar içine çekerse rol yapmakta da o kadar çok güçlük yaşayacağız
    demektir Öyle ki sahiplendiğimiz karakter gitgide bize benzeyebilir
    Görevleri bitirmek, Ferelden’i kurtarmak uğruna istemediğimiz şeyleri
    yapmaktan sonsuza dek kaçamayacağımız belli oldu sanırız Aman çok
    kaptırmayın



    Grubumuz, biz dahil toplam dört kişiyi geçemeyecek maalesef Konsolların
    kontrol eksikliğini PC oyuncularının çekiyor olması rahatsız edici
    Firma -ve başka bilirkişiler- RPG’lerde ideal grubun üç veya dört
    kişilik olması gerektiğini savunsa da bizce bu tamamen oyuncunun
    inisiyatifine bırakılması gereken bir durum Bu kadar kalabalık
    çatışmaların mevcut olduğu bir oyunda yönetilebilen karakter sayısını
    bu kadar düşük tutmak, bize pek de mantıklı gelmedi açıkçası Oyun
    genelinde, ana karakteriniz dışında grubunuza katabileceğiniz ve
    tarafınızdan yönetilen iki tip karakter mevcut olacak İlk tipin
    NWN’deki gibi karakter özelliklerine ve gelişimine karışamazken,
    ikincisininse üzerinde daha fazla kontrole sahip olacağız Büyük bir
    ihtimalle BG’deki sistemin aksine karakterlerin gelişimine çok fazla
    etki edemeyeceğiz Bir çoğumuz, -BG deki gibi- partideki karakterlerin
    taktığı küpeye kadar ayrıntılı bir biçimde üzerlerine düşmek
    isteyebilir BG’deki önemli bir diğer faktör ise oyunun kendine has
    stratejiler içermesi idi Pasif strateji olarak değerlendirebileceğimiz,
    karakterlerinizin sahip olduğu kişisel özelliklere göre çeşitlilik
    gösteren diyalogların işe yaramadığı durumlarda devreye aktif strateji,
    yani çatışma stratejileri giriyordu Burada en çok göze batan ise
    özellikle grubumuzdaki karakterlerin ve düşmanın yapay zekasıydı DAO’da
    da yapay zekaya BG’de olduğu gibi genel komutlar verebilecek ve çatışma
    sırasında yapmaları gerekeni belirleyebileceğiz BG oynarken önünüze
    gelen herkesi rahat rahat kılıçtan geçiremiyordunuz; hatta grubunuzda
    belli başlı büyüleri yapabilen bir büyücü veya belli özelliklere sahip
    karakterler yoksa değil kılıçtan geçirmeyi, kılıcı kınından çıkaracak
    vaktiniz bile olmuyordu Hele hele ejderhalar Her büyünün farklı karşı
    büyüsü olduğu BG’nin strateji unsurları bile zamane stratejilerine kök
    söktürürken, halefinin durumunun ise çok da umut vaat ettiğini söylemek
    doğru olmaz Son zamanlarda piyasanın üzerine çöken, güzel gözüken,
    havalı ve kolay oyun üretme mantığı, firmanın aksini iddia etmesine
    rağmen DAO’yu da pençesine alabilir; bu yüzden çok fazla ümitlenmemekte
    fayda var

    [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]




    [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
    Sistem : Windows XP SP3 / Vista SP1
    İşlemci: 1.4 Intel Core 2 / 1.8 Amd x2
    RAM: 1 GB
    Ekran Kartı: ATI Radeon X850 128MB yada daha üstü / NVIDIA GeForce 6600 GT 128MB yada daha üstü
    HDD: 15 GB

    Üstteki değerler minimum sistem gereksinimleridir.

    [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
    YOK

    [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

    [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]



    [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

    [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]



    [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
    Link Kodu: [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]




    [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
    Link Kodu: [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]




    [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
    Link Kodu: [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]




    [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
    Link Kodu: [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

      Forum Saati Perş. Mayıs 09, 2024 12:05 pm